تمام اسرار مسیر Monopoli-Castellana


اولین صعود واقعی روز به کیلومتر مترقی 83: 1.5 کیلومتر با شیب متوسط ​​9٪ رسید تا پشت “Il Guaguino di Coreggia” (محله آلبروبلو) قرار گیرد. اما مراقب باشید ، هیچ پیشانی در پیشانی (عنصر مشترک تقریباً پس از همه صعودها) وجود ندارد ، و بخشهای نامنظم دیگری که زندگی را برای کسانی که چرخ خود را از بهترین صعود از دست داده اند دشوار خواهد کرد. کره قلب دره ایتریا را نشان می دهد ، مشخصه آن قله های سفید است که در حومه شهر ظهور می کنند. در کیلومتر 92 به مرکز سن مارکو ، محله لوکوروتوندو می رسید ، جایی که یک خط پایان پرواز با چنگ زدن های عالی محلی وجود دارد. در 100 کیلومتری از لوکورونتوندو ، مرکز تاریخی زیباترین روستاهای ایتالیا عبور می کنید. SS را بردارید. 172 و مسابقه مستقیماً به پایتخت Trulli: Alberobello می رسد که در کیلومتر 109 قابل دسترسی است. همان زنجیره شهری مرحله ورود Giro d’Italia 2017 و پایین آمدن به دره کانال Piro. دیگر زمانی برای نفس کشیدن وجود ندارد: در کیلومتر 115 “دیوار” سانتا لوسیا به کوه متصل است ، 800 متر با 12 درصد و به دنبال آن 7 کیلومتر “بخورید و بنوشید” قبل از شروع اولین و تنها فرود واقعی روز : Francisto Mare ، جاده ای پانوراما که به طور ناگهانی ورزشکاران را برای دیدن نیم نگاهی به آبی دریای آدریاتیک برمی گرداند. درست قبل از رسیدن به دریا ، یک چرخش تند به چپ ، دسته را وارونه به سمت ورود Castellana Grote هدایت می کند. درست در این لحظه ، در فاصله کمتر از 15 کیلومتری فینال ، او با سخت ترین صعود روز کنار می آید و احتمالاً تعیین کننده نتیجه مسابقه خواهد بود. این صعود به گورگو فردو است ، 2.5 کیلومتر با میانگین 9٪ و قله های 12٪.

جزئیات صعود گورگوفردو – حتی فاکتور محیطی در اینجا می تواند بسیار مهم باشد ، جولیات علی رغم نام ، اگر گرم بود ، این صعود می تواند به یک کوره تبدیل شود و در قسمت بالایی قرار گیرد – البته تا کنون – هیچ فرود برای بهبودی وجود ندارد ، اما هنوز فراز و نشیب هایی وجود دارد در هنگام ورود Castellana Grotte. از پیشانی تا مرکز شهر Castellana ، Sp 146 دارای یک روند بسیار عصبی است ، هم از نظر ارتفاع و هم از نظر نقشه ، با یک توالی متراکم از منحنی ها ، برجستگی ها و ضد پیچش هایی که به زودی تماس چشمی آنها از بین می رود. قبل از حرکت در طول بلوار عریض کیلومترهای آخر ، باید 2 کیلومتر آخر را با دقت در مرکز مسکونی و چند خیابان باریک طی کنید ، که منجر به ورود Piazza Franco Anelli ، کاشف مرکز معروف کارستی خواهد شد.
گردش مینی در مثلث قرمز آخرین کیلومتر ، سپس کمی صعود به 5٪ ، و با منحنی گسترده به سمت راست به پایان می رسد. یک دوربرگردان دیگر (350 متر) ، این بار بسیار وسیع ، به دنبال تنگ شدن جاده (جزیره برای ترافیک در سمت راست) و انحنای تند چپ (220 متر) برای عبور از Grotte ، محل ورود. خط مستقیم نهایی در یک نزول نامحسوس ، به طول 200 متر با کمی گردش به چپ. جاده ای به عرض 6 متر ، زمین خوب.

مراقب باد باشید (و طرفداران) – در ماه ژوئن ، جهت باد در منطقه تحت تأثیر مسابقه عمدتا از شمال است (ترامونتانا برای بخشهایی که بیش از صدک 50 قرار دارند). از نظر این گروه ، این یک نسیم جانبی برای Conversano خواهد بود ، و سپس کاملاً طرفدار اولین ترانزیت به Castellana Grotte و متغیر در سرسره آب دره Itria است.

در صورت بروز هجومهای مهم (با این حال ، یک هفتم رویداد با حداکثر سرعت باد 16 کیلومتر در ساعت برنامه ریزی نشده است) ، ظریف ترین بخشهای مسیر در معرض وزش باد قرار می گیرند و بنابراین در معرض خطر طرفداران قرار دارند. . ما در مورد بخش Noci تا Coreggia و Locorotondo تا Alberobello صحبت می کنیم. عامل دیگری که نباید آن را دست کم گرفت شوک گرمایی است. علی رغم ارتفاع تپه ای ، دره ایتریا به دلیل ترکیب “جیبی” گرم و کثیف تر از دریا است.

اعداد Monopoli-Castellana

143،300 کیلومتر
1576 متر بالاتر از سطح دریا ؛
1 استان ناهموار (کاملا در پایتخت باری)
10 شهر عبور کرده (Monopoli ، Polignano a Mare ، Mola di Bari ، Rutigliano ، Conversano ، Putignano ، Noci ، Alberobello ، Locorotondo ، Castellana Grotte) ؛
1 صعود وسط (Gorgo Freddo) ؛
1 تبار طولانی (Panoramica Francisto Mare) ؛
4 دیوار (برج Castiglione ، Noci ، Coreggia ، Santa Lucia ai Monti) ؛
3 تقاطع (روتیگلیانو ، آلبروبلو ، لوکوروتوندو).

دیدگاهتان را بنویسید