مقامات گفتند که غواصان اندونزیایی روز سه شنبه ضبط کننده اطلاعات پرواز یک هواپیمای Sriwijaya Air را که در آخر هفته آخر هفته با 62 سرنشین در دریای جاوه سقوط کرد ، از بستر دریا بیرون کشیدند.

غواصان همچنین چراغ جداگانه ای پیدا کرده اند ، امیدوارند که ضبط کننده کابین خلبان (CVR) به زودی پیدا شود و مشخص کند چه چیزی باعث شده هواپیما لحظاتی پس از پرواز کنترل خود را از دست بدهد.

رئیس ستاد هادی تیاهیانتو در یک کنفرانس خبری گفت: “ما اطمینان داریم که چرا که فانوس دریایی متصل به دیکتافون کابین خلبان نیز در اطراف منطقه پیدا شده است ، به احتمال زیاد به زودی صدای ضبط شده در کابین خلبان پیدا خواهد شد.”

با چند سرنخ فوری از آنچه پس از پرواز رخ داده است ، محققان برای تعیین اینکه چه اشتباهی رخ داده است ، به شدت به هواپیماها اعتماد می کنند.

بوئینگ 737-500 ، چهار دقیقه پس از پرواز از فرودگاه اصلی جاکارتا و ناپدید شدن از صفحه رادار ، روز شنبه در دریا فرو رفت.

این دومین سانحه هوایی بزرگ در اندونزی از زمان کشته شدن 189 نفر در سال 2018 بود ، زمانی که بویینگ 737 MAX هواپیمای Lion Air اندکی پس از پرواز از جاکارتا در دریای جاوا غرق شد. هواپیمایی که روز شنبه سقوط کرد طراحی تا حد زیادی متفاوت داشت.

Soerhanto Tiajono ، رئیس آژانس گفت ، کمیته ایمنی حمل و نقل ملی (KNKT) انتظار دارد اطلاعات ثبت کننده پرواز را طی دو تا پنج روز بازیابی کند.

“کشف رمز و راز”

سورجانتو گفت: “ما امیدواریم که بتوانیم راز آنچه را که باعث این حادثه شده است کشف کنیم … بنابراین برای همه ما درسی می شود که از این امر در آینده جلوگیری کنیم.”

در اوایل روز سه شنبه ، تعداد بیشتری بقایای انسان در محل سقوط و همچنین وسایل شخصی مانند کیف پول های حاوی کارت شناسایی پیدا شد.

هواپیما به سمت پونتیاناک در جزیره بورنئو ، در حدود 740 کیلومتری جاکارتا حرکت می کرد.

یافته های اولیه KNKT نشان می دهد موتور هواپیما هنگام برخورد با آب ، بر اساس قطعات جت دریایی ، در حال کار است.

سورجنتو گفت: “صدمه به تیغه فن نشان داد که موتور هنوز در اثر ضربه کار می کند. این مطابق با این فرضیه است که سیستم هواپیما هنوز در ارتفاع 250 فوت کار می کند.”

در اوایل روز سه شنبه ، وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد هواپیمایی که در ماههای اول شیوع ویروس کرونا در زمین گیر کرده بود ، در 14 دسامبر تست قابلیت پرواز را گذراند و اندکی پس از آن به خدمت بازگشت.

Sriwijaya Air نزدیک به 27 سال سن داشت ، بسیار مسن تر از مدل مشکل ساز بوئینگ 737 MAX.

مدل های قدیمی 737 به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و سیستم پیشگیری از تصادفات درگیر در بحران ایمنی MAX ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *