وقتی صحبت از کارایی یا اتومبیل های تندرو می شود ، افکار ما در بیشتر موارد به مدل هایی مجهز به موتور بنزینی مربوط می شود که می توانند قدرت سرگیجه آور و دورهای بسیار بیشتری در دقیقه را ارائه دهند. با این وجود ، طی سالیان گذشته ، برخی از خودروسازان سعی کرده اند برخی از مدل ها را به موتورهای دیزلی که به طور فزاینده قدرتمندی مجهز شده اند و هیچ چیز برای حسادت به بنزین ندارند.

علاوه بر تعداد قابل احترام اسب ها ، در واقع موتورهای سوپر دیزل – همانطور که تصمیم گرفتیم آنها را بنامیم – به لطف معماری آنها مقادیر گشتاور اغراق آمیز ارائه می دهند. در میان دلایل اصلی تعیین کننده این مسئله ، سطح بالاتری از فشرده سازی را می یابیم که امکان اشتعال سوخت دیزل ، احتراق سریعتر و طولانی شدن حرکت پیستون را فراهم می کند.

بنابراین تصمیم گرفتیم 5 موتور قدرتمند و شاخص دیزلی را انتخاب کنیم که مجهز به خودروهای تولیدی هستند.

1) مرسدس 30 CDI

او قدرتمندترین لیست نیست ، اما نمی توانیم از او نام ببریم. در سال 2004 ، با استفاده از نسل دوم C کلاس ، مرسدس تصمیم گرفت اولین و آخرین مدل AMG تاریخ را که مجهز به موتور دیزلی است ، به بازار عرضه کند: C30 CDI AMG. این یک موتور 5 سیلندر 3 لیتری بود که با تولید 270 تولید شده بود و توانایی تولید حداکثر قدرت 231 اسب بخار را داشت. در 3800 دور در دقیقه و گشتاور 540 نیوتن متر در 2000-2 500 دور در دقیقه.

برای سدان C ، استیشن واگن و Sportcoupé ، نسخه 30 CDI AMG موجود است موفقیت در نظر گرفته شده توسط Casa della Stella ، که سه سال بعد در سال 2007 آن را از بازار خارج کرد ، کسب نکرد.

Superdiesel ، پرقدرت ترین موتورهای دیزلی

2) BMW B57S

در سپتامبر 2020 که از تولید خارج شده است ، BMW B57S ، مجهز به مدل هایی مانند X5 ، X6 و X7 در نسخه M50d ، به عنوان توربو چهارگانه افسانه ای House of Helix نیز شناخته می شود. این پیشرانه 3 لیتری 3 سیلندر دیزلی که توسط N57S قبلی ساخته شده است ، می تواند حداکثر 410 اسب بخار قدرت داشته باشد. و حداکثر گشتاور آن 800 نیوتن متر است که اکنون 450 دور آن در دور 1000 دور در دسترس است.

ویژگی این موتور این بود که فقط سه توربین به طور مداوم کار می کنند: یکی از دو بزرگتر در واقع فقط وقتی موتور از 2500 دور در دقیقه عبور می کند به صورت الکترونیکی فعال می شود.

Superdiesel ، پرقدرت ترین موتورهای دیزلی

3) آئودی 6.0 V12 TDI کواترو تیپ ترونیک

در سال 2007 ، آئودی اولین موتور دیزلی V12 را در یک خودروی تولیدی معرفی کرد: SQ7 SUV. این یک موتور 6 لیتری با زاویه 60 درجه بود که قادر به تولید حداکثر قدرت 500 اسب بخار بود. و گشتاور اغراق آمیز 1000 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه است. این موتور از موتور مورد استفاده در R8 TDI حاصل می شود که بر مسابقات استقامتی ، از جمله 24 ساعته لمانز در آن سالها تسلط داشت.

همه اینها با چهار چرخ متحرک کواترو و یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک همراه بود که به طور خاص برای تحمل این بارها طراحی شده است. با نسل دوم Q7 ، آئودی نسخه پلاگین هیبریدی 3.0 TDI V6 با قدرت 374 اسب بخار را معرفی کرده است. و 700 نیوتن متر گشتاور.

Superdiesel ، پرقدرت ترین موتورهای دیزلی

4) فولکس واگن 5.0 V10 TDI DPF R50

در این انتخاب ، 10 سیلندر V ، با دو سوپاپ ، هر 5 لیتر ، مجهز به Volkswagen Touareg از 2008 تا 2010 ، از دست نمی رود. با شروع موتور نسل اول ، تکنسین های شرکت آلمانی قدرت را از 313 به 353 CV در عوض ، حداکثر گشتاور به 860 نیوتن متر رسید. با استفاده از نسل دوم SUV ، این موتور 340 اسب بخار جایگزین شد. 4.2 TDI V8 اما حداکثر گشتاور آن 880 نیوتن متر است.

Superdiesel ، پرقدرت ترین موتورهای دیزلی

5) بنتلی 4.0 V8

به دنبال وجود قدرتمندترین موتورهای دیزلی که هنوز در گردش هستند ، 4 لیتری V8 مجهز به دیزل بنتلی بنتایگا را پیدا می کنیم. موتوری که به لطف دو توربو قرار گرفته در سری و یک کمپرسور برقی ، قادر است حداکثر قدرت 435 اسب بخار را آزاد کند. و گشتاور 900 نیوتن متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *