با پیش بینی روزی که تولد نهایی استلانتیس ، چهارمین گروه بزرگ خودرویی جهان را تحریم کند ، امروز ، 4 ژانویه ، سهامداران PSA و FCA برای تصویب تغییرات مالی و مدیریتی که منجر به ادغام آینده می شود ، دیدار کردند. .

معامله ای که با موفقیت توسط هر دو طرف انجام شد و PSA 99.8٪ آرا in موافق را کسب کرد ، در حالی که FCA میزان تأیید 99.1٪ سهامداران خود را دریافت کرد. جان الکان و کارلوس تاوارس ، رئیس جمهور آینده و مدیرعامل آینده Stellantis گفتند که این دو خودروساز اکنون بیش از هر زمان دیگر به هم نزدیکترند و آماده ساختن درخشان فردا هستند.

بنابراین ما فقط باید منتظر تولد رسمی گروه Stellantis با ادغام نهایی دو شرکت باشیم ، که دقیقاً در 16 ژانویه 2021 در کمتر از دو هفته انجام خواهد شد. سپس شرکت جدید در 18 ژانویه در بورس اوراق بهادار لیست خواهد شد. در میلان و پاریس و روز بعد در بورس اوراق بهادار نیویورک.

یک مسیر پر پیچ و خم

راه ادغام از چند سال پیش آغاز شد و به تعبیری دختر چشم انداز مدیرعامل فقید و حامی تولد FCA Sergio Marchionne است ، که در زمان های نامشخص گفته بود که در آینده ای نه چندان دور صنعت خودرو در گروه دیگری قرار نمی گیرد از 3-4 غول جهان ، بار دیگر تکرار چگونگی ایجاد اتحاد کاملاً ضروری و “همه با همه صحبت می کنند”.

FCA مطمئناً ، اگر نه همه ، با بسیاری از افراد ، به دنبال شرکای احتمالی و شروع با تیتان های چینی مانند جیلی و گروه کره ای هیوندای-کیا صحبت کرده است ، حتی اگر اولین فرضیه ادغام خاص در سال 2019 با رنو ، شرکت مادر اصلی این اتحاد که شامل نیسان و میتسوبیشی نیز می شود و پس از تویوتا و فولکس واگن یک واقعیت جهان سوم را از نظر حجم ایجاد می کند.

این مذاکره در ژوئن همان سال به دلیل عدم توافق در مورد شرایط مورد نیاز دولت فرانسه ، که دارای 15٪ از رنو است و از جمله سایر موارد ، ضمانت های خاصی را در جبهه استخدام درخواست کرد ، از دست رفت.

اندکی پس از آن ، گفتگوی با PSA ، که توسط خود مارکیونه پیش از مرگ وی آغاز شد ، که در جولای 2018 انجام شد و به دلیل مشکلات دیگری به غیر از مشکلات منفجر کردن بانک با رنو ، به تعویق افتاد ، دوباره آغاز شد.

این بار ، بزرگترین مانع نه از فرانسه ، بلکه مستقیماً از طرف اتحادیه اروپا است که باعث ایجاد تردیدهایی درباره موقعیت احتمالی انحصار ممکن است این گروه در برخی از بازارها ، نه برای خودروها ، بلکه برای تبلیغات سبک شود. این مشکل در 21 دسامبر گذشته حل شد ، زمانی که اتحادیه حتی در شرایط خاص چراغ سبز نشان داد ، به هر دو شریک اجازه داد تا زمان انجام عمل نهایی ادغام را تسریع کنند.

در همین حال ، FCA مجبور شد مشکل دشوار ساماندهی خود را حل کند ، که در اثر اضطرار Covid تشدید شد ، و در طی آن شرکت تابعه ایتالیایی شرکت یک وام تضمین شده توسط دولت ایتالیا با تعهد استفاده از آنها برای حمایت از زنجیره تامین ملی دریافت کرد. ، و به دنبال آن بحث درباره اعلام استفاده آینده از سیستم عامل های PSA برای اجرای برخی از مدل های استراتژیک ، مانند جانشین Punto.

مراحل اصلی

جدا از این ، نکات کلیدی این اتحاد می تواند در چهار تاریخ خلاصه شود: 17 دسامبر 2019 ، تاریخ تعریف اولین توافق ، سپس به 15 سپتامبر بعدی اصلاح شد تا ساختار مالی پس از اثرات همه گیر ویروس کرونا را تعریف کند ( از جمله با کاهش سود تقسیم سهامداران FCA از 5.5 میلیارد یورو به 2.9 میلیارد یورو).

در میان این 2 رویداد شاهد رسمی شدن نام Stellantis بودیم که در 15 ژوئیه (با ارائه آرم در 9 نوامبر) صورت گرفت ، انتصاب هیئت مدیره که در تاریخ 29 سپتامبر اعلام شد در انتظار صدور حکم کمیسیون ضد انحصار اروپا. دو هفته پیش.

چه کسی Stellantis را کنترل می کند

روی کاغذ ، Stellantis ، که در هلند مستقر خواهد شد و 9 میلیون وسیله نقلیه در سال و 200 میلیارد گردش مالی دارد ، 50٪ ادغام بین FCA و PSA است: مدیر عامل فعلی گروه فرانسوی کارلوس تاوارس است. در حالیکه هیئت مدیره متشکل از 5 نفر از هر گروه موسس به ریاست جان الکان و مایک مانلی ، جانشین سرجیو مارکیونه ، رئیس بازار ایالات متحده خواهد بود.

از نظر سهام ، 14.4 درصد متعلق به Exor است ، یک شرکت متعلق به خانواده Aneli ، به دنبال اهمیتخانواده پژو ، از ایالت فرانسه و از دانگ فنگ چینی ، شریک سابق PSA.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *