برخی از کارشناسان صنعت می گویند ، افزایش تولید داخلی روغن و مسیرهای جایگزین تأمین نیاز ایالات متحده به صدها هزار بشکه نفت را که می تواند روزانه از طریق خط لوله Keystone XL که اکنون از بین رفته است پمپاژ کند ، کاهش داده است.

روز چهارشنبه ، اندکی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ، جو بایدن با امضای دستورالعمل توسعه خط لوله 1897 کیلومتری به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای مقابله با تغییر اقلیم ، به وعده مبارزات خود عمل کرد.

این پروژه که برای اولین بار در سال 2005 اعلام شد ، روزانه 830 هزار بشکه نفت خام از ماسه های نفتی آلبرتا به نبراسکا منتقل می کند و به خط لوله اصلی کیستون متصل می شود که به پالایشگاه های ساحل خلیج فارس منتقل می شود.

“من واقعاً فکر نمی کنم این یک تغییر قابل توجه و چشمگیر در تأمین نفت ایالات متحده باشد.،“وارن مبی” ، مدیر انستیتوی انرژی و سیاست های زیست محیطی در دانشگاه کوئینز گفت.

“جریان نفت از کانادا … اکنون بخش کوچکتری از هر استراتژی عمده انرژی ایالات متحده است. آنها توانایی جبران آن را در ایالات متحده دارند. آنها واقعاً به ظرفیت اضافی یعنی رشد کیستون اعتماد نمی کنند. XL خواهد آورد. “

“سکته روده ای”

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که از تصمیم بایدن ناامید شده است ، اما جیسون کنی ، نخست وزیر آلبرتا ، آن را “ضربه روده” خواند و ارین اوتول ، رهبر محافظه کار فدرال ، آن را “ویرانگر” خواند.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، دستورهای اجرایی خود را در اولین روز حضور خود در دفتر امضا كرد. او مدتی را برای لغو پروژه Keystone XL از دست داد. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)

در حالی که طرفداران این پروژه در شمال مرز می گویند این تصمیم ضرر بزرگی برای مشاغل کانادایی و تولید نفت دارد ، بعید می داند که چنین تأثیری منفی بر منابع نفتی ایالات متحده بگذارد ، برخی از کارشناسان می گویند.

و این احتمال ایجاد تغییر در تفکر دولت را حتی کمتر احتمال می دهد.

مبی گفت: “یک دهه پیش ، ما جزئی جدایی ناپذیر بودیم.” “در حقیقت ، ایالات متحده وقتی كانادا را به عنوان منبع انرژی خود مورد بررسی قرار می دهد ، به عنوان بخشی از ایالات متحده تصور می كند.

علاوه بر این ، هیچ تضمینی وجود ندارد که افزودن 800000 بشکه در روز ظرفیت منجر به تولید 800000 بشکه در روز در ماسه های نفتی شود ، مبی گفت.

وی گفت: با توجه به اینكه كانادا در حال حاضر 500000 بشكه در روز از طریق راه آهن به ایالات متحده منتقل می كند ، Keystone XL ممكن است سیستم ریلی را ضعیف كرده باشد.

با واردات تضعیف می شود

طی سالهای از معرفی Keystone XL ، ایالات متحده با شکستن شیل به صورت هیدرولیکی تولید روغن را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. مایکل تران ، مدیر عامل استراتژی جهانی انرژی در RBC Capital Markets ، گفت که این امر منجر به جهش 230 درصدی تولید نفت خام ایالات متحده یا 6.9 میلیون بشکه اضافی در روز شد. واردات کل نفت خام به ایالات متحده نیز به شدت کاهش یافت.

طبق اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، در سال 2019 ، ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 25/19 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند که شامل بیش از 12 میلیون بشکه در روز نفت خام است.

از دهه 1990 ، سهم کانادا از کل واردات نفت خام به ایالات متحده افزایش یافته است که 56 درصد از عرضه در سال 2019 را تشکیل می دهد.

در آن زمان ، کل واردات نفت خام به ایالات متحده نسبت به سال 2005 حدود یک سوم کاهش یافت.

تران گفت: “بنابراین ایالات متحده در این دوره واقعاً بزرگ به واردات جهانی خود پشت كرده است.” “انقلاب شیل داخلی چشم انداز آمریکا و وابستگی آن به نفت خارجی را کاملاً تغییر داده است.

“نیاز آمریکا به نفت کانادا مانند گذشته فوری نیست.”

(اخبار CBC)

دیوید برزیل ، مدیر عامل شرکت RBN Energy ، یک مشاور بازارهای انرژی مستقر در هوستون ، تگزاس ، گفت که هنگامی که پروژه Keystone XL برای اولین بار در سال 2005 اعلام شد ، مطمئنا ایالات متحده به ظرفیت اضافی تولید شده نیاز دارد.

اما با ادامه توقف پروژه ، این صنعت زنجیره های تأمین جایگزینی را پیدا کرد. برزیل گفت ، تولیدکنندگان برای حمل و نقل منابع نفتی بیشتر به راه آهن اعتماد می کنند ، در حالی که سایر خطوط لوله به تدریج در حال گسترش هستند تا به انتقال این بشکه های اضافی به بازارهای ایالات متحده کمک کنند.

ایالات متحده همچنین به گسترش خط لوله Trans-Mountain ، که از غرب از آلبرتا به بریتیش کلمبیا می رود و به واشنگتن متصل می شود ، و خط انبرید 3 که از آلبرتا نیز آغاز می شود و از مینه سوتا عبور می کند و به Superior ، Wis می رسد ، تکیه می کند.

در اواخر ماه ژوئیه ، دولت ترامپ خط لوله Keystone موجود را برای رساندن 29 درصد بیشتر نفت خام کانادا به غرب میانه ایالات متحده و سواحل خلیج فارس تصویب کرد.

“بنابراین ، ظرفیت اضافی زیادی وجود دارد که می تواند برای پر کردن شکاف ها وارد شود. اگر Keystone XL آنجا بود ، [we would] قطعاً از آن استفاده کنید ، اما اگر آن را ندارید ، راه های دیگری برای رفتن به بازار وجود دارد. “

تماشا کنید | کنی در مورد تصمیم بایدن برای حذف Keystone XL:

نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، گفت که دولت فدرال در پاسخ به تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن برای لغو خط لوله Keystone XL “برابر” شده است. 2:14

اندرو لیپو ، مدیرعامل شرکت لیپو اویل اسوشیتدس ، یک شرکت مشاوره نفت مستقر در هوستون ، تگزاس ، گفت که قطعاً می توان از خط لوله Keystone XL برای افزایش تولید نفت خام استفاده کرد ، که در نهایت از پالایشگاه های آمریکایی تحویل می شود ، بسیاری از آنها در سواحل خلیج فارس ، جابجایی واردات از سایر نقاط جهان.

وی گفت: “و سایر وارداتی که ساحل خلیج فارس به آن اعتماد می کند از مناطقی از جهان است که ممکن است از نظر سیاسی ناپایدار باشد و یا مشکلات تأمین دیگری داشته باشد.”

صادر کننده اصلی

لیپو گفت ، علاوه بر این ، در حالی که تولید شیل ایالات متحده را به صادر كننده عمده نفت خام تبدیل كرده است ، این روغن “یك نوع كمی شیرین است”. و بسیاری از پالایشگاه ها در ایالات متحده پیکربندی شده اند تا مواد اولیه سنگین اسیدی را که از آلبرتا می آید ترجیح دهند.

“نفت خام کانادا در واقع ارزان تر از نفت خام شیرین سبک است که از مناطق تولید شیل وارد می شود. [in the U.S.]،” او گفت.

وی گفت ، در حالی که پالایشگاه های ایالات متحده ترجیح می دهند آلبرتا خام پمپاژ شده توسط Keystone XL انجام شود ، آنها هنوز هم می توانند از نفت خام ایالات متحده استفاده كنند.

در همین حال ، مبی گفت ، بعید است رانندگان آمریکایی شاهد جهش در قیمت بنزین در نتیجه تصمیم Keystone XL باشند.

وی گفت: “این امر باعث نمی شود كه آمریکایی ها سه برابر هزینه بنزین خود را پرداخت كنند.” “این احتمالاً هیچ تاثیری در قیمت آنها نخواهد داشت.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *