اتومبیل های جدید ثبت شده از 1 ژانویه 2021 ، علاوه بر مشوق های جدید مندرج در قانون بودجه جدید ، می توانند مالیات زیست محیطی را که قبلا منفور شده است ، تحمل کنند ، اما بر اساس انتشار جدید CO2 دوباره طراحی می شوند.

این واقعیت که حداقل حد CO2 از 161 گرم در کیلومتر قبلی به حد فعلی افزایش یافته است 191 گرم در کیلومتر از سال 2021 ، مالیات زیست محیطی ممکن است نشان دهد که برخی از مدل های قبلاً متأثر از آن ممکن است سرانجام از مالیات زیست محیطی اجتناب کنند. اما این کاملاً درست نیست و فقط در مورد خودروهایی که نزدیک به حد قبلی بودند اعمال می شود.

تأیید WLTP از اول ژانویه

این به این واقعیت بستگی دارد که از تاریخ 1 ژانویه 2021 ، مقدار CO2 ثبت شده در بروشور (قسمت دوم ، نقطه V.7 گواهینامه ثبت نام) وسایل نقلیه تازه ثبت شده دیگر مربوط به NEDC WLTP (یا NEDC 2.0) نیست ، اما این WLTP واقعی است.

چرخه همسان سازی WLTP ، سنگین تر و سخت تر و تا حدی به کاربرد واقعی ماشین نزدیکتر است ، مقادیر قبلی CO2 NEDC را تقریباً 20٪ افزایش می دهد (متوسط ​​برای موتورهای بنزینی و دیزلی غیر الکتریکی) و بنابراین ماشین هایی که از Ecotax فرار می کنند ، نیستند زیاد.

اکوتاکس 2021 اکوتاکس 2020
0 یورو 161-175 گرم در کیلومتر 1100 یورو
191-210 گرم در کیلومتر 1100 یورو 176-200 گرم در کیلومتر 1600 یورو
211-240 گرم در کیلومتر 1600 یورو 201-250 گرم در کیلومتر 2000 یورو
241-290 گرم در کیلومتر 2000 یورو بیش از 250 گرم در کیلومتر 2500 یورو
بیش از 290 گرم در کیلومتر 2500 یورو

به داده های جدید WLTP توجه کنید

بنابراین ، از این پس ، کسانی که نمی خواهند با مالیات زیست محیطی روبرو شوند مجبور می شوند برای جلوگیری از عبور از آستانه CO2 191 گرم در کیلومتر در چرخه WLTP دوباره چک کنند. با توجه به اینکه بروشور تنها آخرین تشریفاتی است که ثبت نام را تأیید می کند (با داده های گرفته شده از گواهینامه انطباق اروپا) ، لازم است ابتدا با فروشنده مشورت کرده و مطمئن شوید که خودروی سفارش داده شده زیر حد اکوتاکس منفور باقی مانده است.

حتی بهتر است آن را در قرارداد بنویسید تا در صورت رسیدن خودرو به نمایندگی با مقدار CO2 بالاتر از حد انتظار ، مبنای قانونی داشته باشد. علاوه بر این ، طبق 15 فوریه 2021 بخشنامه MISE، تبلیغات ، مواد تبلیغاتی و تنظیمات آنلاین قادر به گزارش داده های دوگانه NEDC و WLTP خواهند بود. به طور خلاصه ، بهتر است در بین این همه عدم اطمینان روشن باشید.

چه کسی دیگر پرداخت نمی کند

از جمله مدل هایی که دیگر در سال 2021 تحت تأثیر مالیات زیست محیطی قرار نمی گیرند ، به عنوان مثال ، Abarth 595 Competizione ، که در 171 گرم در کیلومتر CO2 متوقف می شود ، آلفا رومئو Giulia 2.0 Turbo 280 HP Q4 ، آئودی A4 Avant 3.0 50 TDI یا برخی از سطوح تجهیزات دیزلی Range Rover Evoque.

Abarth 595 Monster Energy یاماها
رزومه کاری Range Rover Evoque

چه کسی هنوز می پردازد

هنوز هم قربانی مالیات زیست محیطی هستند ، اما با میزان آلایندگی متفاوت از سال های گذشته ، انواع مختلف مرسدس GLE 400 d Coupé ، SsangYong Korando 1.5 T بنزین 4WD ، BMW X5 xDrive 40i و به طور کلی قدرتمندترین و اسپرت ترین اتومبیل های بنزینی و گازوئیل

کوپه مرسدس GLE جدید
BMW X5 30d

بدیهی است که همه اتومبیل های اسپرت واقعی ، قدرتمندترین SUV های سطح بالا و پرچمداران پر حجم در تقاطع اکوتاکس 2021 باقی مانده اند ، در حالی که عملا فقط ابرخودروها دیواره 290 گرم در کیلومتر را می شکنند که این هزینه یک بار هزینه دارد. از 2500 یورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *