کوپه مترادف با اسپرت بلکه ظرافت ، یکی از محبوب ترین انواع اتومبیل است. دلیل آن نه تنها در انحصارطلبی نهفته است ، زیرا همیشه موارد نسبتاً مقرون به صرفه ای وجود داشته است ، بلکه در این واقعیت است که این یک “هوی و هوس” واقعی است ، مانند نمونه “باز” ​​آن ، قابل تبدیل است.

در واقع ، اتومبیل اسپرت کلاسیک سه در دارای مزایای بسیاری از جمله فنی است ، اما در سطح عملی به فداکاری نیاز دارد. بنابراین ، کسانی که آن را انتخاب می کنند ، می دانند که مجبورند در مقایسه با یک سدان کلاسیک ، راحتی خود را کنار بگذارند ، اما از جنبه های مربوط به احساسات پاداش می گیرند.

ماشین اسپرت کلاسیک

کلمه کوپه در لغت به معنای “کوتاه شده” (از فعل فرانسوی “کوپر” ، “برش”) است ، زیرا این اتومبیل ها در طول تاریخ از سدان هایی با طول و فاصله دو محور کاهش یافته است. به همین دلیل ، در ایتالیا مدت طولانی است که از اصطلاح “Berlinetta” استفاده می شود ، اما امروزه کمی از مد افتاده است.

با این حال ، نباید آنها را با سدان های دو در ، که تا دهه 1970 گسترده بودند ، اشتباه گرفت: در مقایسه با آنها ، کوپه ها معمولا دارای خط عقب نازک تر و شیشه عقب شیب دار هستند ، اگرچه بسیاری از آنها صندوق عقب را حفظ می کنند یا تنه با کاپوت کلاسیک و شیشه عقب ثابت در برخی موارد ، از درب عقب (مانند سری دوم فیات 128 کوپه یا اوپل مانتا CC) برای بازگرداندن برخی کاربردها.

بیشتر و بیشتر “لوکس”

امروزه ، به خصوص در مدل های جمع و جور ، مدل های سه درب نادرتر شده اند و بسیاری از سدان ها که معمولاً 3 یا 5 در یا یک مدل کوپه واقعی ارائه می دهند (مانند مربی رنو مگان) امروزه ترجیح می دهند فقط بر روی بدنه 5 در تمرکز کنند. . ، همچنین نسخه های ورزشی را برای این تنظیم کنید.

درعوض ، آنها در بخشهای بالاتر اجباری باقی می مانند ، و این به وفور پیشنهادات در طیف تولیدکنندگان برتر مانند مرسدس ، که این گزینه را برای کلاسهای C ، E و S و سریهای 2 ، 4 ، 6 و 8 بی ام و ارائه می دهد ، به اثبات می رسد. نیازی به ذکر نیست آئودی TT و A5 ، Lexus RC و LC.

علاوه بر این ، GT های بزرگ تور مانند Bentley Continental GT ، Aston Martin DB9 و مشتقات و در صورت لزوم ، 2 + 2 Ferraris ، حداقل تا 612 Scaglietti وجود دارد ، همانطور که از FF به بعد ، Cavallino پیکربندی شلیک ترمز را انتخاب کرده است. 2 درب آنها دارای خطوط کوپه و عملکرد بالا ، اما اندازه کامل و راحتی سدان هستند.

لذت ببرید ، اما ارزشش را دارد

کیفیت اصلی کوپه جنبه اسپرت دارد که فقط مربوط به تصویر نیست: به دلیل اینکه کوتاه تر ، پایین تر و (همیشه نه) سبک تر از سدان مربوطه است ، از عملکرد بهتری برخوردار است و همچنین دارای موتورهای قدرتمند طولانی مدت نیز می باشد. مختص این بدن است و تجهیزات فنی خاص برای افزایش پویایی.

با این حال ، همانطور که می توان فرض کرد ، قیمت متفاوتی دارد. هزینه آن با همان موتور بیشتر است (همچنین به این دلیل که از نظر تجهیزات غنی تر است یا بهتر تمام می شود) و از کاربرد کمتری برخوردار است زیرا خط پایین آمده و تنها دو درب دسترسی به قسمت مسافر را کمی کمتر می کند راحت و بالاتر از همه به صندلی های عقب ، که در هر صورت حداکثر دو صندلی هستند.

حتی از محفظه بار که در واقع خیلی کمتر از سدان مربوطه نیست ، کمتر استفاده می شود ، مخصوصاً اگر در آن صندلی های تاشو وجود نداشته باشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، در بعضی موارد با حضور درب عقب ، این امر می تواند از بین برود ، که به تقویت کننده های سازه ای نیاز دارد و بنابراین باعث افزایش وزن می شود.

علاوه بر این ، اگر رانندگی اسپرت تر باشد ، عملکرد مطلق ممکن است لزوماً بهتر و قطعاً مصرف نشود ، همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است ، که در آن ما برخی از مدل های کوپه را با سدان های مربوطه مقایسه می کنیم.

قالب

آئودی A5 40 TFSI

آئودی A4

40 TFSI

BMW 420i Sport

BMW 320i Sport

مرسدس E 220 d کوپه

مرسدس و 220 د

طول 467 سانتی متر 476 سانتی متر 464 سانتی متر 471 سانتی متر 484 سانتی متر 494 سانتی متر
گام 276 سانتی متر 282 سانتی متر 281 سانتی متر 285 سانتی متر 287 سانتی متر 294 سانتی متر
تنه 410 لیتر 420 لیتر 440 لیتر 480 لیتر 425 لیتر 540 لیتر
وزن 1،560 کیلوگرم 1،560 کیلوگرم 1،525 کیلوگرم 1،570 کیلوگرم 1800 کیلوگرم 1750 کیلوگرم
سرعت 243 کیلومتر در ساعت 241 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت 242 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت
حدود 0-100 کیلومتر در ساعت 7.1 ثانیه 7.1 ثانیه 7.5 ثانیه 7.1 ثانیه 7.4 ثانیه 7.3 ثانیه
مصرف 5.8 لیتر در 100 کیلومتر 5.9 لیتر در 100 کیلومتر 5.3 ثانیه 5.3 لیتر در 100 کیلومتر 4.7 لیتر در 100 کیلومتر 4.7 لیتر در 100 کیلومتر
قیمت از 47،350 یورو از 43،150 یورو از 50،750 یورو از 50،300 یورو از 59،085 یورو از 57393 یورو
  • تصویری کلاسیک و اسپرت در کنار هم
  • رانندگی و (گاهی) نتایج بهتر
  • بیشتر خواستار قیمت ها
  • دسترسی ناخوشایند تر ، به ویژه از پشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *