با فروش کل 8/7 میلیون اتومبیل ، گروه جدید Stellantis می توانند بوی تریبون جهان را بدبو کنند. اسانس های گل دار (و تجاری) ناشی از دسته گل بزرگی در دستان کارلوس تاوارس ، که در آن گل های رز با خارهای اجتناب ناپذیر وجود دارد.

اتحاد جدید در واقع دارای فرصت های عظیم خواهد بود ، بلکه دارای مشکلات برای حل و فرصت های اضافی است که به نوبه خود چالش های جدیدی ایجاد خواهد کرد. ما حداقل 12 را شمردیم. بیایید آنها را ببینیم.

1. قلمرو سرزمینی

آیا استلانتیس فرانسوی ، ایتالیایی ، آمریکایی است یا هلندی؟ دفتر مرکزی رسماً در آمستردام است ، اما در میلان ، پاریس و نیویورک ثبت خواهد شد. ایالت فرانسه 6.2 درصد خواهد داشت و تنها سهامداری که می تواند 2.5 درصد رشد کند خانواده پژو خواهد بود که اکنون 7.2 درصد است.

اگزور ، گاوصندوق خانواده آگنلی-الکان دارای 14.4 درصد است و از بین 11 عضو می تواند 5 نفر از اعضای هیئت مدیره را انتخاب کند. به این ترتیب به نظر می رسد از امتیازات ترانسپلین بیشتر محافظت شده است.

2. موقعیت یابی برند

Stellantis شامل 6 مارک رایج است: سیتروئن ، فیات ، لانچیا ، اوپل ، پژو و واکسهال. دومی فقط برای بازار انگلیس نسخه تکراری اوپل است ، لانچیا عملا فقط در ایتالیا و فقط با یک مدل ، یپسیلون وجود دارد.

35 سال لانچیا یپسیلون ، از Y10 تا امروز

به نظر می رسد سرنوشت آنها مهر و موم شده است. مگر اینکه “ورزشکاری” مانند تاوارس به یاد بیاورد که لانسیا در مسابقات اتومبیلرانی چه کرده است … و کسانی هستند که می گویند حتی یکی از مارک های آمریکایی (کرایسلر) می تواند استراحت کند تا دسته گل فوق را نازک کند.

3. از سرگیری آلفارومئو و مازراتی

هر دو مارک پتانسیل بالقوه ای دارند که طی سالیان متمادی با سوزاندن مدیران و منابع نادیده گرفته شده اند. تشدید تجارت ایجاد شده توسط مدل های خاص با راهبردی م toثر برای راه اندازی مجدد مارک های مربوطه به طور کامل پشتیبانی نمی شود. طیف غنی تری از SUV ها ممکن است حجم بیشتری و سازگارتر ارائه دهد ، اما برای ساخت (یا طراحی مجدد) مارک ها و رقابت واقعی آنها با آلمان ، انگلیس و ژاپنی کافی نیست.

4. مسابقات

پژو به مسابقه استقامت برگشته است ، سیتروئن آماده است تا با شکوهی به مسابقات رالی برگردد ، DS بر فرمول E. مسلط است. آیا فقط از طرف فرانسوی جای رقابت وجود دارد؟ آلفارومئو و مازراتی برای بازیابی مقداری لاک ناخن باید به میادین مسابقه برگردند.

بیسیون کمی بیشتر از نمادین در فرمول 1 حضور دارد ، مازراتی در حال آماده شدن برای بازگشت به GT است. شاید این کافی نباشد. در این صورت ، بدون دستور خاصی عمل کنید یا منطق PSA را دنبال کنید ، همه چیز را در ساتور متحد کنید؟

5. تحرک

در PSA ، آنها شرکتهای مالی و مالی و شرکتهای تحرک جداگانه ای دارند که حداقل باید هماهنگ یا ادغام شوند. Leasys ، Free2Move ، PSA Bank (با سرمایه گذاری مشترک با Crédit Agricole) و Mopar سازمانی هستند که باید با استفاده از تمام همکاری ها برای ایجاد یک پیشنهاد متحرک سازگار شوند.

فیات 500 برقی وارد اشتراک خودرو با LeasysGO می شود!

سرمایه عظیم ، جهت گیری دیجیتالی و حضور در این سرزمین از طریق شبکه های متنوع مورد نیاز است. این پتانسیل نیز وجود دارد که به مارک های مختلف امکان حمله ارگانیک به همه بازارها را می دهد.

6. منطقی سازی

رابطه بین کارمندان ، گردش مالی و حجم هنوز هم زیاد است. استلانتیس با 400000 کارمند 180 میلیارد یورو درآمد کسب می کند. فولکس واگن نزدیک به 11 میلیون ماشین و بیش از 252 میلیارد ماشین با 670،000 نفر تولید می کند ، اما مارک های بسیار سودآور زیادی دارد. تویوتا تقریباً 10.5 میلیون ماشین و 237 میلیارد یورو با 370 هزار نفر تولید می کند.

بدیهی است که تکرارهایی وجود دارد که باید حل شود ، از سازمان های تجاری شروع می شود. کارلوس تاوارس گفت: برای دستیابی به رقابت لازم باید سالانه 5 میلیارد پس انداز شود.

7. چین

PSA Eurocentric است ، FCA بزرگراهی به آمریکا ارائه می دهد. چین برای هر دو مشکل ساز است. سرجیو مارکیونه هرگز موفق به حل آن نشد ، PSA زود شروع کرد ، اما تجارت شکست خورد و همه چیز دوباره تنظیم شد تا موثر و سودآور باشد. در همین حال ، سازندگان محلی رشد کرده و رقبای جهانی موقعیت های خود را ایجاد کرده اند ، که مطمئناً آنها نمی خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند. دانگ فنگ ، سهامدار Stellantis ، پل ارتباطی است.

8. ظرفیت مازاد تولید

این حساس ترین فصل از نظر اجتماعی است. اروپا از ظرفیت بیش از حد رنج می برد و با یک بازگشت نیرومند روبرو است. PSA ابتدا با داروهای تلخ شروع به کار کرد و در سالهای اخیر سودآوری بهتری داشته است.

جیپ قطب نما ، خط مونتاژ در ملفی

این ممکن است به این معنی باشد که برخی از کارخانه های ایتالیا زیر سوال می روند ، به ویژه آنهایی که به بخش های بازار در بحران متصل هستند یا از نظر فنی به روز نیستند. عواقبی برای اشتغال.

9. مقدار مدار

در ماه های اخیر ، انجمن های تامین کنندگان نگرانی خود را از تغییر تمرکز تجهیزات فیات فعلی از ایتالیا اعلام کرده اند. اعلامیه اخیر سرمایه گذاری در لهستان این ترس را تقویت می کند ، عمدتا به این دلیل که صحبت از مارک های با ارزش افزوده بالا مانند جیپ و آلفارومئو نیز می شود ، دومی نیز دارای روحیه قوی ایتالیایی است. PSA یک شرکت تابعه Faurecia به عنوان یک تامین کننده جزئی (17.5 میلیارد گردش مالی) دارد ، FCA Magneti Marelli را داشت ، اما آن را فروخت.

10. کوچک ترها

PSA سرمایه گذاری مشترک با تویوتا را برای پژو 108 و سیتروئن C1 کنار گذاشته و حتی پس از ادغام با اوپل ، هیچ خودرویی واقعاً شهری در معرض حمله به بازار قرار ندارد. FCA بارها اعلام کرده است که اندازه پاندا رشد خواهد کرد. بنابراین سازنده ای مانند Stellantis واقعاً می خواهد این بخش را به ژاپنی ها و کره ای ها بسپارد و فقط روی 500 حق بیمه تمرکز کند؟ یا او به چیز دیگری فکر می کند؟

11. برقی سازی

PSA همکاری مشترک مهمی با توتال برای باتری دارد و توافق نامه های دو جانبه ای را در این زمینه بین فرانسه و آلمان انجام داده است. Mirafiori Electrification Center ، بزرگترین V2G جهان ، چه فضایی در این چارچوب وجود خواهد داشت؟ و آیا می توان یک زنجیره تامین برق در ایتالیا را برای هدایت صنعت محلی خود به سمت آینده توسعه داد ، یا ما به یک نقش جزئی منتقل خواهیم شد؟

12. سکوها

PSA دارای CMP است ، برای وسایل نقلیه کوچک و الکتریکی (از جمله وسایل نقلیه تجاری) و EMP-2 ، FCA دارای پلت فرم 500 در آینده است و مدل های مبتنی بر پلت فرم Small ، Small Wide و Compact “حق امتیاز” خواهند داشت. PSA در حال حاضر بستر ویژه ای برای اتومبیل های برقی دارد.

باید دید آیا هنوز جایی برای سیستم عامل های چرخ عقب برای آلفارومئو و مازراتی وجود دارد یا توسعه سیستم عامل های دیگر با جرم مهم تر و همچنین مطابق با سنت بزرگ فیات برای اتومبیل های کوچک نیز در ایتالیا واقع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *